Tervetuloa uusille nettisivuille

Teksti: Jari Eskola (2015)

Mikään ei ole niin vanhaa kuin vanhat nettisivut, sanotaan. Se pitää paikkansa myös Suomen Saksofoniseuran sivujen kohdalla. Kunniakkaasti ja kunnianhimoisesti jo Internetin alkuvuosina pystytetty edellinen sivusto ehti palvella seuraa reilut kymmenen vuotta. Sivusto vedettiin pois julkisuudesta pari vuotta sitten, kun nykyisen sivun suunnittelu käynnistyi. Silloinpa ei arvattu, että kesä 2015 ehtisi pitkälle ennen sivujen julkistamista.

Uuden sivuston hankkeen takana on ollut seuran hallitus, ja siitä ovat vastanneet rakenteen pystytysvaiheessa Jussi Gillberg sekä sisällön luomisen aikana puheenjohtajisto eli Olli-Pekka Tuomisalo ja Jari Eskola.

Sivuista on pyritty tekemään raikkaan näköiset käyttämällä ilmavaa ja suuria otsikkokuvia hyödyntävää sivumallia. Otsikkokuvat vaihtuvat satunnaisesti, ja kuvat on kaivettu Internetin syövereistä. Ajan hengen mukaisesti sivusto on responsiivinen, eli ulkonäkö sopeutuu automaattisesti eri kokoisille ruuduille – luitpa sivuja älypuhelimen tai 50-tuumaisen taulutelevision kautta.

Päävalikosta löytyy suoraan kaikki tärkein: perustiedot yhdistyksestä, sen toiminnasta ja yhdistykseen liittymisestä. Seuran julkaisut – levyt ja Saksofani-lehdet – on esitelty omilla sivuillaan. Saksofani-lehden kaikki numerot ovat digitaalisesti luettavissa. Josef Kaartinen -palkinto ja -palkitut esitellään omassa osiossaan. Jutut-sivulla julkaistaan ajankohtaisia kirjoituksia saksofoneista, saksofonismista ja saksofonisteista. Nyt sivuston käynnistämisvaiheessa Jutut-sivulta löytyy jokunen Saksofani-lehdestä nostettu herkkupala. Näitä on täydennetty linkityksillä soivaan ja katsottavaan materiaaliin, ts. päivitetty nettiartikkeleiksi. Tällaista rinnakkaista julkaisemista tullaan jatkossa kehittämään.

Konserttikalenteri-osioon pyritään lisämäämään mahdollisuuksien mukaan ja hyvissä ajoin tietoja saksofonikonserteista. Voit ilmoittaa konsertin tiedot kalenteriin sähköpostilla: saksofani@gmail.com .

Linkit-sivustolla kerätään ajan kuluessa kattava valikoima saksofonisteja kiinnostavia linkkejä.

Voit vapaasti kommentoida sivua ja sen sisältöä alla. Kaikki mielipiteet ja kommentit ovat tervetulleita!

Psta vpj. Jari E. aka Ylläpito

vanha-sss

Saksofoniseuran edellinen aloitussivu 2001.